Alla inlägg den 28 december 2010

Av livskvalitet - 28 december 2010 08:14

 

Meditation........

 

  


Syfte: få stopp på tankar, lyssna innåt och att stilla sitt sinne....

 


Meditation har olika betydelse för olika människor, för mig är syftet att komma i kontakt med mig själv och min högre makt och därigenom uppnå ett lugn som jag ofta väljer att kalla SINNESRO.


Känslan att uppnå detta är fantastisk och ger mig en balans, en plattform att stå på där jag känner mig stark & lugn och kan tack vare det möta olika mindre trevliga situationer och känslor.


Utmaningen är att upprätthålla denna känsla av lugn & ro och stabilitet. Jag jobbar på det för jag skulle önska att den kunna följa mig dygnet runt, men än så länge har jag inte lyckats bibehålla den en längre tid utan jag "störs" av vardagens händelser. 


Meditation gör jag inte en "stor grej" av, det krävs inga tända ljus, ingen specialstol, ingen specialställning el dyligt.


Jag tar en stund och släpper mina tankar och bara är....  ibland kan jag få svar på tidigare böner till min högre makt men oftast visar sig svaren i vardagliga händelser och där gäller det att vara uppmärksam vilket jag kan erkänna att jag inte alltid är.


Meditation är bra för mig !!!!


utan tvekan 

men jag glömmer det ibland för jag kommer in i vardagens fart & fläkt och då kan det gå undan.

Jag glömmer att ta några minuter av meditation fastän jag vet att det ger mig så mycket. Skulle behöva sätta upp post-it lappar både hemma och på jobbet för att påminna mig själv om detta.


  


Nu har jag förresten bokat tågbiljetter så på söndag sticker jag iväg till Hudiksvall, Linnéagården på återvändarvecka.

Ska bli så himla skönt och är mycket behövligt just nu för att komma vidare med mitt arbete med mig själv.

Jag är också väldigt trött just nu både psykiskt och fysiskt så jag behöver komma bort ifrån vardagen lite grann och bara fokusera på mitt tillfrisknande.


Och.... idag ska jag på en timmes massage vilket jag också behöver - jag måste komma ihåg att ta hand om mig själv och inte bara rusa på för det är livsfarligt för mig.


Nu ska jag jobba lite.....


  kram

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards