Alla inlägg den 7 december 2010

Av livskvalitet - 7 december 2010 20:35

Svar på blodprov !!!


För en vecka sen var jag upp till vårdcentralen och tog en massa blodprover på begäran av min arbetsgivare mfl. Fastän jag inte druckit något så har jag varit skitnervös.... konstigt......


Jag slog naturligtvis upp alla prover som skulle tas på nätet = kontrollbehov = JA! Och de var alla relaterade till mitt beroende så klart.


Men idag ringde doktorn äntligen och allt såg topp ut!!! Härligt, härligt...... De sa så klart att proverna var för att se att min kropp återhämtat sig och det är det säkert men det är också lite för att "hålla koll" på mig och det har jag förståelse för även om jag spontant blir lite pissed off.


Det blir åter igen en tidig kväll för förkylning drar ur alla krafter ur mig så jag har ett extremt sovbehov just nu.


Men....... jag lägger mig nykter och drogfri idag igen och det känns jätteskönt och jag har varit på möte idag även om jag inte orkade dela.


  kram

Av livskvalitet - 7 december 2010 18:32

Hej alla,


Ännu en dag med snörvel och utmattning men bann den som ger sig.....

Jag måste bara berätta, jag var på AA-möte idag i min vanliga härliga grupp - jag bara älskar att gå dit och spendera lite tid i gemenskapen som finns där.


Men jag fick lära mig ett nytt ord som var just BEKRÄFTELSETORSK. Jag måste skratta för det stämmer såååå bra in på lilla mig. Jag har i hela mitt liv skrikit efter falsk bekräftelse ifrån allt & alla, sorgligt men sant. Nu först i och med programmet har jag observerat den här härliga defekten..... och försöker göra något åt den så klart. Men det är skitsvårt för jag är ju ofta på nätet - dejtingsajter - och där får jag massor massor av FALSK BEKRÄFTELSE men som för stunden känns ja, helt underbar. Vem gillar inte att höra att hon är vacker, söt, bäst i världen etc etc när man nu inte tycker det själv. Men när jag tänker efter så vill jag inte ha ett förhållande just nu, det pallar jag inte med men bekräftelse är ju så skööööönt och att vara på nätet och flamsa runt är ju bästa sättet att glömma bort sig själv och sina känslor. Jodå, jag är så himla medveten om att det är FEL, FEL OCH MERA FEL.......... men ändå hamnar jag ofta där. Men inte lika ofta som tidigare ska väl tilläggas så jag bättrar mig - men det går jäkla långsamt och under mycket klagomål - som ni hör "ler".


BEKRÄFTELSETORSK är definitivt ett ord jag kommer att använda mig av igen och som antagligen kommer att vara lika med mig ett tag till. Men som sagt - framsteg 1 - jag är medveten om problemet!


  kram

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards