Alla inlägg den 13 december 2010

Av livskvalitet - 13 december 2010 13:49

  

my second name....


Är det inte helt underbart att shoppa loss riktigt ordentligt... det tycker jag och shoppa har jag gjort så nu är sparpengarna SLUT!!!

Sure jag har en massa bra grejor som hus, bil mm mm, men gud vad pengar jag har slösat bara för att få kicken av att shoppa JUST DÅ!. Det ger ju inte någon längre tillfredsställelse utan extremt kort.


Men det här är något jag lärde mig på behandlingen att det är ett substitut och att det är livsfarligt att säga "men jag dricker ju i varje fall inte". Megafarligt uttryck det där som man kan använda sig av för att rättfärdiga det mesta.............


I går svor jag ve och förbannelse för att jag inte hade några strumpor. Jag sprang runt och letade strumpor för jag borde ju rimligtvis ha några eftersom de funnits förrut, men nej då, puts väck!


Aha sa min smarta lilla hjärna snabbt - måste handla några!!!   

(life is good!)


Och när det här händer reflekterar jag inte ens över det - känns som hjärnan lever ett eget liv.


Döm till min förvåning i går kväll när jag skulle stoppa i en nytvättad tvätt i tumlaren - den var full !!!! - gissa av vad - ja men visst - strumpor. Så jag hade alltså tänkt ut och handla en massa strumpor fastän jag visste att jag hade någonstans - herregud! Avbokade shoppingen idag och det är jag vansinnigt glad över, men det här är riktigt otäckt att man kan tänka saker utan att veta att man tänker dem...... messy........


Jag känner lite som om jag har en ständig fight med mig själv om diverse olika saker, inte bara shopping. Jag får tvinga mig att gå till brevlådan och hämta tidningen o posten, jag får tvinga mig att öppna breven, att ringa telefonsamtal är värsta fighten - allt möjligt tok har jag för mig, men fördelen nu är väl att JAG ÄR NÅGORLUNDA MEDVETEN OM MINA DEFEKTER - vilket ger mig en chans att inte följa min kära egenvilja. Och en sak till, en viktig sak, det känns SKITSKÖNT efteråt när jag gjort/inte gjort som egenviljan vill utan som "jag" vill (mitt vettiga jag dvs).


Mycket tokigheter pågår i hjärnan just nu, men det är spännande också att få jobba med sig själv.


I kväll lägger jag mig nykter och drogfri och jag har inte shoppat mer än en limpa - och vi hade inget bröd hemma (nästan inte i varje fall).


  kram




Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards