Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Förändringarnas tid.......

Av livskvalitet - 30 april 2011 20:38

En ledsen brud i lyxförpackning....


Jag har så länge jag kan minnas strävat efter att ha det lyxigt, köpa märkeskläder osv. Om jag skulle åka utomlands skulle jag ha lyxhotell, hyreslägenhet skulle jag aldrig ha övervägt, märkeskläder ett måste osv osv. Nu har något hänt som jag aldrig skulle ha tänkt på själv men som en vän observerade. Det här är helmysko tycker jag men nu struntar jag fullständigt i de sakerna. Jag har inte ens reflekterat över det men när jag nu har tänkt på det så har jag inte längre behov av sk "lyx".

Jag vill må bra men för att göra det behöver jag inte de här sakerna längre, det är helt otroligt. Detta har hänt i mig utan att jag ens tänkt på det, det är som något jag fått på köpet i mitt arbete med mig själv.


En del handlar nog om att jag under min aktiva tid spenderade mycket tid och pengar på att hålla skenet uppe (utan att tänka på det så klart), nu behöver jag inte det längre. Jag vill också tro att det handlar om att jag känner mig tryggare med mig själv och att jag inte har något behov av att visa upp ett "bättre jag". Jag är bra som jag är...............

I varje fall en skitcool upptäckt och något jag är glad och tacksam över. Ingen lyxbrud längre men definitivt en mycket lyckligare brud   .


Det händer mycket i mig just nu. Härom dagen satt jag och tänkte och kom på att herregud vad "lat" jag har blivit. Jag känner ingen glädje inför något jag gör i mitt hem. Det är mitt hem som jag tidigare lagt ner massor av tid o pengar att inreda så att det skulle bli vackert, och det är det. Men att städa, diska, tvätta mm har bara känts sååååå himla jobbigt - jag har gjort det jag måste inte mer. Har också tappat all kärlek till kreativitet - så jag ringde min sponsor och frågade vad sjutton som har hänt med mig. Fick svaret att det mycket väl kan vara så att jag är trött pga allt som hänt och som händer med mig. Det kan jag köpa men jag var osäker på om det var så. Hon föreslog då att jag skulle göra en liten sak varje dag fast jag inte kände för det och riktigt känna efter efteråt hur det kändes. Så det gjorde jag. Jag städade mitt sovrum och det kändes HELT UNDERBART!!!. En tanke som slog mig mitt i städandet var att JAG ÄR VÄRD ATT HA DET RENT O FINT OMKRING MIG. Fan vad häftigt - det bara kom!. Det var som om jag kom över ett hinder och nu känner jag motivation och glädje att göra dessa saker. Ok, jag älskar inte att diska men det känns inte som att bestiga ett berg längre. Någonting släppte och det här är så himla megahäftigt.


Jag tänker ganska ofta att jag står still och inte kommer någon vart men det här är bevis nog om att så icke är fallet.

Livet är ganska bra ändå =).


En sak till bara... idag hamnade jag i en obehaglig situation och var tvungen att ge någon ett besked som kändes otroligt obekvämt och otrevligt. Jag kände i hela kroppen att detta var vad jag måste göra utan minsta tvekan. Hade detta hänt förrut vet jag inte vad jag hade gjort men nu tog jag ansvar och sa precis vad jag tyckte och kände även om det var supermegajobbigt. Det var så jobbigt att jag fick hjärtklappning och började skaka. I dåtid hade det varit ett perfekt läge att låsa dörren, isolera mig och ta ett glas vin. Idag valde jag att ringa en vän och åka dit - få en bamsekram - och prata och dela med mig av att jag mådde skit. Det hjälpte!!!! Jag stog upp för mig själv i den här situationen, jag satte mitt mående först och det är stort och viktigt för mig. Inget undvikande utan total ärlighet mot mig själv och personen det berörde.


I morgon bär det av på återvändarvecka. Ska tillbringa 5 dagar på primären med de som jobbar med steg 1-3. Det ska bli så himla spännande att träffa de som är där och lyssna på deras berättelser. Jag vet att jag kommer att få ut massor av det och påminnas om mycket jag sjäv gick igenom. Jag kommer också att få chansen att dela med mig av mina erfarenheter ifrån mina 7 månader i nykterhet, hur jag tog mig hit, vilka verktyg jag använder, sponsor, AA-möten och stegarbetet. Jag vet att det kommer att betyda mycket för mig att få dela med mig, det är del av programmet. Du kan bara behålla det du har genom att ge det vidare.  Kom tillbaka - det fungerar!!!! stämmer så bra så..........


Nu ska jag packa lite och sen zzzzzzzzzz............. så jag är pigg o glad i morgon.


  sov gott och kram kära vänner








 
 
sara

sara

6 maj 2011 16:51

fin blogg, klicka gärna in på min^^

http://imaginationisthekey.bloggplatsen.se

livskvalitet

6 maj 2011 22:28

Tack, kikade in hos dig, vilka underbara bilder!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards