Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Ännu en högtid "avklarad" ............

Av livskvalitet - 25 april 2011 20:45

Påskhelgen är över och utan problem vilket jag inte direkt förväntade mig.

Möten, prat med sponsor o vän mm hjälpte så klart till men jag hade inget "sug" alls. Har ju som jag nämnt tidigare haft lite flashbacks när det gäller sol o öl men med hjälp av tips o råd har det löst sig utan problem och jag har insett att mycket är vanan som spökar.


Humöret är som vanligt upp o ner men det har mest varit upp. Var ut på puben en kväll o lyssnade på ett band. Var dit med en AA-vän så vi stöttar varandra. Men jag kände inte problem alls med att dricka alkoholfritt - jag blir verkligen förvånad själv, men en mening har hjälpt mig massor.


JAG FÅR DRICKA OM JAG VILL MEN JAG VÄLJER ATT AVSTÅ!!!

mycket bra för det får mig att känna att jag faktiskt har alternativ, vilket jag så klart också har.


Fick en fråga om jag kunde hjälpa till med en sak men var tvungen att säga nej pga ryggsmärtor. Jag är van att säga JA även om jag inte vill men har lärt mig att det bara är egoistiskt. Kanske låter konstigt men det ligger mycket bakom det. Jag svarade NEJ och var ärlig och förklarade kort varför. Sen mådde jag dåligt och det där låg med mig så jag ringde min sponsor och frågade vad sjutton som pågick, jag gjorde ju som jag skulle....................

Annat som ligger bakom svarar hon direkt - rädsla - rädsla att inte bli omtyckt och accepterad. Glasklart när hon säger det! Så var det med det.


Ett STORT PROBLEM för mig just nu är min vikt!!!!

Jag har ätit mycket godis periodvis och det har så klart visat sig på vågen och det känns MEGADRYGT. Jag vet att jag inte är tjock men jag är betydligt tyngre än vad jag brukar vara. Försöker hålla igen men det är JÄKLIGT SVÅRT!!!!

Ska prova med soppor nu i en vecka sen blir det ju återvändarvecka vilket är GI-mat. Jag mår INTE BRA när jag väger så här mycket, jag mår pyton och gräver ner mig ganska mycket pga det. Såå... får väl bli "bara för idag" med godis också   .


Men jag har tagit mig igenom en storhelg till nykter under mitt första år och det känns skööööönt.

Återvändarvecka om en vecka och sen Gotland i juni.

Känns härligt.


Saknar, saknar och mera saknar ett härligt förhållande med ett stycke karl. Det är trist, skittrist att vara ensam tycker jag men jag vill samtidigt att det ska bli rätt. Jag är inte beredd att chansa och ta några risker som det ser ut idag, det är det inte värt. Men, jag skulle vilja ha en man i mitt liv - han kommer väl när det är meningen men jag är trött på att vänta   .


Nu, ha en skön kväll ni där ute


   kram kram

 
 
MIkaela

MIkaela

6 maj 2011 21:49

rolig blogg att läsa !
men den skulle nog vara lite roliga ifall du hade lite bilder till :)

http://mikaelakarlssonn.bloggplatsen.se

livskvalitet

6 maj 2011 22:27

Du har så rätt så och jag försöker men oftast blir jag så inne i skrivandet att jag helt glömmer "grafiken". Men tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards