Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

PAA - Post Akuta Abstinens

Av livskvalitet - 19 maj 2011 15:42

Dåligt mående sucks!!!


Det gör det verkligen, jag lovar o svär.........

Kände bara att NU måste jag skriva av mig lite för jag har mått piss i 2 dagar nu. Jag  blir så irriterad på det här dåliga måendet, kanske är det PAA, mycket troligt för jag faller under många av symtomen. Jag är totalt förvirrad, svårt att koncentrera mig, trött och likgiltig.... listan kan göras lång. Vad det än är så är det skitjobbigt även om jag vet att det kommer att försvinna och jag kommer att må bättre - hoppas bara det blir förr istället för senare.


Har så klart jobbat men det har varit tufft. Som tur är så vet de jag jobbar närmast med vad jag gått igenom så jag kan berätta att jag inte är på topp. Så jag tar en dag i taget... bara för idag....


Jag kan inte peka på något exakt som orsakat det här, det är mycket som händer i mitt liv just nu och det är så klart att det tar på krafterna. Sen är jag väl lika förvånad som vanligt (inte) att de jag skulle kunna förvänta mig stötta och hjälpa mig - inte gör så. Konstigt det är, är man glad så vill alla umgås men mår man dåligt då blir det tyyyyst. Men jag kan inte ändra på dem, jag kan bara vara otroligt tacksam för min älskade AA-grupp, min kära bästa vän och min goa sponsor. Utan dem veti f_n om jag skulle ha klarat mig så här länge.


Har fått rådet av min sponsor att skriva upp dem jag känner harm mot på min lista. Ska göra det.... Var på möpte igår och det var behövligt, går nog i kväll med - så himla skönt att vara där.


Jag är förbannad och irriterad på människor som sviker. I vissa fall så är det jag som har för höga förväntningar, det vet jag men något litet ska man väl för sjutton kunna förvänta mig, eller?


Usch, har mycket ilska och besvikelse i mig känner jag nu när jag skriver. Orkar inte skriva mer nu, jag ska försöka meditera lite - kan hjälpa ibland.


   kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards