Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Boende ???

Av livskvalitet - 15 maj 2011 18:47

 


Herregud vad tid jag lägger ner på att fundera på mitt och min dotters boende. Jag köpte ju ett litet hus till oss för 1,5 år sen eller något sådant. Huset är litet och supergulligt 75 kvm med en trädgård på typ 600 kvm. Huset är ifrån 1920 men väldigt fräscht invändigt. Jag har varit med om 2 vintrar i huset nu och det har varit FRUKTANSVÄRT jobbigt. Det finns ett antal anledningar som gör att jag funderar på annat boende och att jag ens funderar på att sälja mitt älskade gulliga hus:

- kostnaden för bl a el (direktel)

- allt arbete som krävs (snöskottning, gräsklippning, ogräs mm mm)

- underhåll, inom kort kommer taket att behöva läggas om, fönstren bytas ut, köket renoveras, garanget renoveras mm.


Jag har inte ekonomi att hyra in någon som gör allt åt mig och min rygg klarar inte det här = jag sitter fast, ser ingen lösning. Så jag har funderat och funderat för jag vill inte flytta ifrån området pga att jag trivs, mamma o pappa bor här, dotters skola ligger här, dotters vänner är här omkring. Har funderat på radhus men de kostar multum, mitt lilla hus kostade typ 600 000 kr, sen har jag renoverat badrummet för 120 000 kr. Ett radhus kostar runt 1 miljon så det är inte ett alternativ, sen finns det inga radhus i området.


Hyra en lägenhet kan jag visst tänka mig men då finns det inte ett enda område som ligger häromkring och som är ok. Nä det kändes väldigt kört tills jag träffade en bra vän idag. Ibland får man verkligen tunnelseende, jag måste le åt mig själv. Innan jag flyttade hit så bodde vi i ett trevligt bostadsområde som inte alls ligger långt härifrån och som är fräscht. Vi sålde för att vi separeraade och lgh vi hade då var 120 kvm - hua!. Jag sa nu till min vän att det bor inte så många barn där men hon menade på att min dotter är ju stor nu så hon kan ju lätt cykla till sina vänner för det är fortfarande nära. Herregud så rätt hon hade, det hade jag inte tänkt på alls.


Så nu har jag tänkt.... en 3:a på bottenvåningen skulle vara super och passa oss utmärkt. Kostar ca 250 000 kr vilket innebär att jag minskar mitt lån drastiskt då jag la in ganska mycket kontant. Ja vi får se hur jag gör, måste fundera vidare på denna boendefråga....


  kram kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards