Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Möten......

Av livskvalitet - 14 maj 2011 20:43

Finns det en mening o syfte med olika möten mellan människor?


 


... det kan man ju fundera över och jag blir gång på gång överbevisad att så är fallet. Har hänt nu, inte en gång utan två gånger.


Första gången var när jag träffade min kära o goa vän X på ett AA-möte för inte så länge sen. Vi "klickade" direkt, bytte telefonnummer och har verkligen funnit varandra, trots att vi är så himla olika. Hon har fått mig att våga att leva och att tycka om att leva utan alkoholen i mitt liv.


Nu har det hänt igen. I går var jag på AA-möte och vi var endast 4 personer där. En tjej var ganska knäckt och mådde jättedåligt då hennes tjej precis brutit upp med henne. Hon har varit nykter i över 10 år och inte gått på möten på länge, men nu var hon där. Hon och jag fick kontakt direkt och jag gav henne mitt telefonnummer och sa att vi kunde ju ta en fika eller om hon bara ville prata. Jag har ingen aning om varför jag gjorde så, var det något egoistiskt syfte som låg bakom? Jag vet faktiskt inte, det kändes inte som en egoistisk gärning men det vet man ju aldrig =).


I dag ringde hon, jag hämtade upp henne och vi tog en fika hemma hos mig. Hon berättade allt om vad som hade hänt och hon mådde verkligen jättedåligt, hon grät och pratade om vart annat. Efter några timmar skjutsade jag hem henne igen och hon sa att hon var så glad att hon träffat mig och att hon inte vanligtvis vågar öppna sig och visa känslor. Det kändes skönt att kunna hjälpa henne och få henne att må lite bättre mitt i allt elände. Fanns det något syfte med detta möte? Jag fick hjälpa någon som behövde hjälp och jag har fått en till vän i gemenskapen.


Antagligen var det meningen att vi båda skulle vara på just det mötet, att vi skulle träffas och att jag skulle kunna stödja henne nu i hennes sorg. Jag väljer att se det så för just nu känner jag mig relativt stark och kan inte hitta några egoistiska syften till detta - möjligtvis att få en ny vän.


Som sagt så berättade hon att hon inte brukar visa känslor för andra och jag känner igen mig. Jag fick det med mig - det är ok att visa att man känner........... det är ok att vara svag och ledsen ibland............. det gäller väl bara att välja rätt människor att "blotta sig för".


Nu ska jag vila, ta det lugnt och i morgon ska jag träffa en annan vän som jag tycker så himla mycket om. Vad härligt det är med kära o goa o omtänksamma vänner.


Jag känner en person som jag har förstått inte kan känna empati, det är så sorgligt och nu kan jag känna att det är så synd om den personen. Att alltid sätta sina egna önskemål i första hand, att inte kunna känna med de som har det svårt, att inte älska utan baktanke, att inte kunna bry sig om utan att förvänta sig något tillbaka. Jag är GLAD för att jag kan känna kärlek och empati till andra, det är en gåva jag värnar om varmt.


  kärlek o värme

 
 
Sillen

Sillen

15 maj 2011 18:45

Kärlek å värme till dig med lilla gumman.

Kram Sillen

http://sillens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards