Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Pengarnas makt.........

Av livskvalitet - 11 maj 2011 18:32

 


Jaha, ännu en fruktansvärd elräkning på "bara" 6000 kr denna gång, tidigare var det 7 resp 8000 kr. Det här tar verkligen knäcken på mig, det är skitjobbigt. Vågade knappt öppna kuvertet idag men jag gick emot min rädsla och öppnade det. Visst, ett framsteg i sig - förrut skulle jag nog inte ha kommit ner till brevlådan och ännu mindre lyckats öppna brevet. Men kul var det inte, speciellt med tanke på resultatet.


Har haft funderingar ett bra tag nu - ska jag verkligen behöva sälja mitt kära hus???


Jag har svårt att klara av allt jobb som det innebär för jag har svinont i ryggen och har haft hela vintern (jepp, ska till sjukgymnast nästa vecka). Det är en anledning, sen är jag rädd att huset helt enkelt ska förfalla. Det är byggt 1920 och jag har ingen motivation att fixa o dona längre, jag orkar helt enkelt inte - det går såååå mycket energi åt annat, bl a att jobba med mitt tillfrisknande som faktiskt är prio 1. Sen är det kostnaderna!!!


Vet inte vad sjutton jag ska göra.

Köpa radhus vore perfekt men det skulle inte få ner kostnaderna tror jag, de är ju dyrare än vad mitt hus är. Hyra vore det absolut enklaste men var? Här i stan finns inte så många vettiga alternativ till att hyra. Förrut skulle jag aldrig ha tänkt på att hyra - dålig status. Hur jäkla sjukt är det!!! Hade väl med fasaden utåt att göra, sorgligt men sant. Men, det har definitivt ändrats och jag har inget behov av att visa något utåt. Jag är den jag är och inte något annat. Jag blir inte "bättre" av att äga mitt boende. Tänk att hyra och slippa bry sig, ha en fast utgift varje månad och kunna fokusera på annat istället.

Jag vill resa och göra roliga saker - jag är inte sån som älskar att vara hemma hela semestern - jag vill iväg och koppla av och upptäcka nya städer och ställen.


Förrut skämtade jag och sa att jag måste skaffa en karl som kan hjälpa mig med huset men det känns inte rätt längre.... var nog mest på skämt förrut med lite baktanke. Nu köper jag inte det längre, jag är en självständig person som vill klara mig själv och gör det också för det mesta, men här går jag bet.


Så, vi får se hur det blir. Får betala den jäkla räkningen och leva på popcorn resten av månaden   . Sorgligt.......


Behövde bara skriva av mig lite om det här, vi får se hur jag ska lösa det. Lösningen är definitivt inte att dricka - det är en lösning jag hade nyttjat fullt ut förrut. Vilken himla bra anledning att dricka ha, ekonomiska problem. Men det varken vill eller kan jag längre så på något vis ska problemet lösas.


  kram

 
 
Sillen

Sillen

11 maj 2011 22:07

Du lilla gmman, tyvärr hopas ju livet av " nya bekymmer" å människan e fantastisk anpassningsbar trots allt. Hoppas det löser sig så du kan bo kvar i ditt lilla hus.

Finns det inte nån vrå du kan hyra ut till nån student, ja gentimot att hugga ved (ja kanske har du en öppen spis?) eller klippa gräs, måla lite eller fixa till nån takplatta.

Läste att i Varberg ja som min kille bor.. Där finns det många ungar som växer upp med missbrukar föräldrar, och har lessnat på att bo hemma. Campingplatser har lånat ut sina stugor under vintern till dom som studerar, men när säsongen nu drar igång blir dom hemlösa. Å inte har dom råd att betala hyra då dom har studiebidrag.. Men dom kan säker göra annat om dom bara har en säng att sova i. Suck nya tidens hemlösa.

Lilla gumman, du är stark men du är inte starke adolf. Å du måste vara rädd om dig, för du är viktig. Glöm inte det.

Kram Sillen

http://sillens.bloggplatsen.se

livskvalitet

12 maj 2011 14:31

Tack för dina uppmuntrande ord tjejen. Det löser sig säkert på ett eller annat sätt. Det blir väl som det ska =). Haha... tror nog att jag är starke adolf ibland som ska fixa o klara ALLT.... höga krav på mig själv finns alltid där tyvärr. Hoppas allt är väl med dig och din vän/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om   Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards