Alla inlägg under november 2010

Av livskvalitet - 28 november 2010 21:44

Hej alla,


Jaha, helgen är över och inget sug efter alkohol, har inte ens tänkt på det. Men det törs jag väl inte tala om för någon för då "manipulerar jag mig själv". Jag VET att det kan vara så och jag är så himla uppmärksam på känslor och beteenden men inga varningssignaler har dykt upp.


Blir så klart lite tjurig att jag inte "kan" gå på företagets julfest men det är ett val jag gjort själv. Jag har bara varit hemma i vardagen någon vecka då och jag vet att det kommer att bli massor av alkohol så även om det känns trist så står jag över den här gången.


Annars så har jag varit på dansuppvisning idag och det var skitkul och mysigt med alla småttingar som hade skojt och dansade. Jag har även tagit tag i räkningarna vilket varit ett STORT problem för mig och är fortfarande ett stort problem men nu handlade jag, dvs jag beslöt mig för att betala dem och det gjorde jag. Inte mycket pengar kvar men vi klarar oss det vet jag.


Också till titeln på detta inlägg: ensamhet!!! Jag är inte ensam, jag har vänner, familj, arbetskamrater och så klart min älskade dotter. Men jag saknar en man i mitt liv och det känns så himla tomt ibland. Vissa dagar känner jag att jag klarar mig bra själv och det känns t om skönt men ofta känns det så ensamt. Jag vill ha någon att dela vardagen med, att kramas med osv osv, men herr prins dyker ju inte bara upp så där ..... speciellt när man är ensamstående mamma och beroende. Jag har ett X som nog gärna skulle vilja börja om men jag FÅR INTE bara för att göra det lätt för mig men det är tufft. Jag har även en kompis med vissa benefits men det känns mindre och mindre bra även om det är på mina villkor, är nog för att det inte är det jag behöver/vill ha. Sen är det väl så just nu att jag ska fokusera på MIG och mitt tillfrisknande - jag vet, jag vet............ men det är så jäkla svårt - det gör ont ibland att vara själv, men hellre det än att ta någon för sakens skull. Känner ni er ensamma ibland? Dum fråga antar jag. Såg precis på programmet "ensam mamma söker" - HAHA, får väl söka dit "ler".


Nu ska jag krypa ner i sängen (ja, ensam) och läsa lite - sen sova för i morgon är det jobb igen, kul kul. Och jag ska till sjukhuset och ta blodprover för att bevisa att jag inte druckit sen jag kom hem ifrån behandlingen vilket jag inte gjort så det är lugnt.


Ps. slutat med antidepressiva nu - skönt!


Natti Natti


  kram

Av livskvalitet - 27 november 2010 23:19

Hej alla,


Hur mycket snö kan det egentligen komma ner? Jag har skottat ett flertal gånger idag men en halvtimme senare är det några decimeter igen - drygt men vackert. ***


Jag har julpyntat för fullt idag och det är helt underbart, hela huset är fyllt med ljus av olika slag och dofter. I år har jag slagit på stort och till o med tagit fram tomtarna så här tidigt - mamma skulle få fnatt!  


I all vardag börjar jag tro att jag har en ängel vid min sida, allt flyter på och jag mår topp - så himla skönt. Var på AA-möte idag där 2 personer firade 1 respektive 8 års nykterhet - snacka om inspiration !!!

Jag hittade även en sponsor som kommer att bli perfekt för mig och som kommer att hjälpa mig med stegarbetet - steg 4 - here I come. Härligt härligt..... som sagt, allt flyter på som önskat och jag är extremt tacksam.

  

Nu är jag trött och önskar alla en god natt och en härlig dag i morgon. Och..... jag lägger mig nykter & drogfri i kväll........ 


  kram

Av livskvalitet - 26 november 2010 14:26

Hej alla,


Nu har jag varit hemma i + 1 vecka och jag mår fortfarande otäckt bra, inget sug och fortfarande massor av motivation att gå på möten och att hitta en sponsor som kan hjälpa mig med stegarbetet.


Pratade med chefen och hon tyckte jag såg tröttare ut än vad jag gjorde på behandlingshemmet. Inte så konstigt tycker jag med en veckas jobb bakom mig efter att ha varit borta i 2 mån typ. Hon är också jätteorolig för att jag mår så bra uttryckte hon, och hon skulle vilja att jag inte är ensam i helgen. Pratade med mitt X och han kommer att hjälpa mig om det behövs men systemet är det sista jag tänker på just nu. Jag är medveten om att man kan manipulera sig själv så man tror man mår bra men jag tänker faktiskt försöka njuta av det och vara vaksam på "tecken" och destruktiva beteenden.


Nu har jag fått tvättmaskinen lagad och jag har tagit fram alla underbara julsaker och ska pynta lite i hus o hem. Nästa fredag är jag inbjuden på återvändarfredag så jag har pratat med beh.hemmet och bokat tågbiljetter så jag åker på torsdagen och kommer hem på fredagen. Det ska bli superkul att åka tillbaka för en dag.


Nu, lite pyssel och pynt!

  kram

Av livskvalitet - 24 november 2010 09:05

Bara för idag ska jag vara nykter och drogfri och jag ska INTE handla onödiga saker..................


Måste ta det beslutet idag - ska inte gå in i någon affär, har allt jag behöver för dagen.

 

  kram

Av livskvalitet - 23 november 2010 17:48

Hej alla,


Jobbet gick bra idag igen, sen bar det direkt av till AA-möte. Det var ett öppet möte så en anhörig medberoende deltog och delade hur det var att leva med en alkoholist till mamma. Väckte massor av skuldkänslor och sorg hos mig när jag tänker på min dotter och hur mitt beroende påverkat henne. Trots det är jag glad att jag bad om hjälp i tid innan jag förlorat henne och allt annat jag faktiskt har och som jag är extremt tacksam för.


Sen var det ekonomidax, herregud vad jag spenderar pengar. Jag trodde jag hade gjort av med typ 1000 kr den sista veckan men icke sa nicke, 3000 kr var det - heeeeerrrrrreeee gud!!! Och det hör till saken att det inte är några stora saker jag köpt utan jag små/okynnesshoppar. När jag kollade mitt kontoutdrag så är det miljoner småposter på olika affärer. Nu får det VARA NOG med slösandet. Jag har ekonomi så jag ska klara mig men inte om jag fortsätter som nu.........

   

Nu ska jag börja morgonen med.......

Bara för idag ska jag INTE shoppa något onödigt - vad som än händer !!!  

 

Känner mig lite ensam i kväll, jag är ju van från behandlingen att alltid ha folk runt mig på gott och ont. Men jag vet ju att det går över så jag får ta mig igenom det bara.

 

Träffade en tjej på mötet idag som varit nykter i +1 år och som jag eventuellt ska fråga om hon vill vara min sponsor. Vi får se om jag träffar henne på nästa möte.

 

Ha en skön kväll nu så hörs vi i morgon !

 

  kram

Av livskvalitet - 22 november 2010 19:57

Hej alla,


Jaha, helgen är över och vardagen tar över med full fart (nej, inte "full" på det viset). Åkte till jobbet med fjärilar i magen idag eftersom jag varit sjukskriven i 2 månader. Helt underbart mottagande, jag fick nog 20 kramar ifrån kollegorna som gav mig ett varmt välkomnande. Allt var förberett för att jag skulle slippa stress, kändes som värsta röda mattan och det var så skööööööööönt.


Jobbar ju bara 50% nu första månaden och det känns bra för jag har tid att fixa med eftervård, möten, stegen och sponsor. Pratade med han som är ansvarig för eftervården och blev lite förvånad för jag trodde det skulle vara några timmar en gång i veckan men det visade sig att de träffas i typ 30 min på ett café i stan och surrar lite om evt problem mm. Ja ja, jag kommer att gå dit på onsdag så klart för jag tar all hjälp jag kan få.


Känns mysko att jag mår så bra, känner mig avslappnad och stark och väldigt målmedveten, men jag är livrädd varje morgon att lugnet ska vara försvunnit. Pratade med en vän jag mötte på behandlingen som bor långt uppe i norr och det var supermysigt. Hon var också förvånad att jag mår så bra för hon har det kämpigt men sa att jag ska njuta av det - och det ska jag göra.   


Jag har fortfarande problem med mina "små" beroenden, dvs shopping och bekräftelse ifrån karlar. Shoppingen har jag väl lite koll på men värre är det med karlar på nätet. Men det är ju så kul.................. fy på mig.


I morgon ska jag jobba sen ska jag på AA lunchmöte få se om det finns någon potentiell sponsor där, hoppas det för jag vill komma igång med steg 4 snart.


Nu ska jag mysa i soffan och sticka lite


  kram



Av livskvalitet - 21 november 2010 16:11

Hej alla,¨


Jaha så är helgen snart slut och jag klappar mig på axeln för jag har hållit mitt löfte att vara nykter & drogfri vad som än händer. Helgen har varit skön med ett AA-möte som var jättebra (jag är helt sjuk men jag satt faktiskt och spanade in killar där med). Min terapeut sa att man ABSOLUT INTE ska inleda ett förhållande med någon ifrån gemenskapen, men jag har ju mina killproblem.....behov......bekräftelse etc etc.


Annars har jag haft det mysigt med dottern, idag var jag in och shoppade lite (mitt andra problem) men i detta fall behövde jag desperat en varm och go vinterjacka annars fryser jag ihjäl. Jag vill verkligen inte byta ut ett beroende mot ett annat så jag måste kamma till mig.


Är lite nervös för i morgon ska jag börja jobba 50%, har ju varit borta ifrån jobbet i 2 månader nu. Känns tufft att komma tillbaka men kul på samma gång för jag älskar mitt jobb. Bra med rutiner också. Så ikväll blir det söndagsbestyr att måla naglar, stryka etc. Men nu ska jag njuta av resten av dagen.


  kram

Av livskvalitet - 21 november 2010 16:03

En dikt ifrån en vän jag träffade på min behandling, kram till dig om du läser detta:


  

Ta dagen som den kommer

Morgondagen den är då

Stressa ej nå mer

Problem löses inte så

 

Du är en vacker kvinna

Modig, stark och insiktsfull

Så må du din väg finna

Genom livets svåra tull

 

Styrkan finns inom dig

Kraften finns i din själ

Till alkoholen säger vi NEJ

Jag önskar dig allt väl........

  

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards