Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Välmående

Av livskvalitet - 30 maj 2011 16:20

..... kanske jag också ska skriva om


Brukar ju mest skriva när jag mår dåligt, det är då jag har det största behovet av att skriva av mig. Men nu mår jag faktiskt bra, en ovan känsla med tanke på hur jag mådde för en vecka sen. Men så är det ju, det vet jag. Upp och ner som en jäkla berg o dalbana. Men nu ska jag inte fundera över varför jag mår bra, nu ska jag njuta av att jag mår bra och känner sinnesro.


Det är mycket som händer så jag borde kanske vara lite stressad - men det är jag inte - bara tillfälligt då och då. Har precis haft en fotograf här ifrån mäklarbyrån som har fotat alla rum i mitt lilla söta hus. Jag har kommit fram till beslutet att sälja, det var inte helt lätt men jag vet att det är rätt. Jag ska hitta en lämplig lägenhet och har stora krav på område, storlek, solmöjligheter och läge..... jag vet, jag är krävande =). Men boendet är viktigt för mig, jag trivs med att vara hemma och vill gilla där jag bor. Det här är också mysko för här skulle jag ha fått fnatt förrut, jag vet inte om jag får huset sålt, vet inte om jag hittar en lämplig lägenhet etc etc, frågetecknen är många. Men jag känner - jaja, får jag det inte sålt el om jag inte hittar en lägenhet så är det väl meningen så. Helt sjukt, så brukar jag inte tänka, helt friskt kanske. Tillit tror jag det kallas =).


Annars så har jag börjat göra listor inför resan till Gotland och det härliga konventet där som jag åker till på torsdag till söndag. Åker med min bästa, goaste vän och två karlar (ett stycke gubbe och ett stycke kille). Både upptagna - tur för dem det för min vän o jag är i karlbehov=). Det är ett skämt vi kör med men visst ligger det något bakom också. Jag vill inte vara ensam, jag saknar någon att mysa med, att helt enkelt dela vardag o fest med. Men..... jag är rädd om mig och mitt tillfrisknande så det ska vara rätt - annars får det vänta. Det är ju inte så att jag inte haft några "erbjudanden" men tyvärr har ingen känns rätt och jag tror att det ska finnas en viss känsla/kemi för att det ska vara rätt. Så... jag väntar. Fast många har träffat sin like på just Gotlandskonventet så vem vet....... hittar väl nån som bor i andra änden av landet med min tur. Nädå, jag jagar inte men jag håller ögonen öppna "ler".


Nu ska jag sätta mig tillrätta på min nuvarande altan (vem vet hur länge det håller i sig) och läsa o bara ta det lugnt ett tag för mycket städa har det blivit inför fotograferingen.


  Kram kram


 
 
Sillen

Sillen

30 maj 2011 19:07

Hahaha ja med den vanliga turen minsann haha. Vilken tur för dom att dom redan är upptagna. Ja jag å min vän skulle inte vart ihop.. Det var liksom inte meningen alls, vi hade chattat med varann, å mailat under tiden han var på lvm.. Men sen blev vi båda nyfikna å klart.. det ena ledde till det andra haha. Å nu fleraa år senare är det ju honom jag vill bli gammal med. Fast det får vi ju se hur det blir med det.

Så när du inte spanar å inte e beredd, ja då e risken stor att prinsen finns rakt framför dig.

Ha en go helg å njut av nykterheten.

Kram Sillen

http://sillens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livskvalitet - 3 december 2011 18:30

Ja herregud nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Fick ett ryck nu på kvällskvisten och kände för att skriva lite - så det gör jag   .   Jag har nu varit nykter i 1 år och drygt 2 månader - häftigt om jag får säga det själv =). Det ha...

Av livskvalitet - 6 augusti 2011 17:10

Sommar & Sol......   och "jag har haft en underbar semester" är väl det förväntade svaret om någon frågar hur din semester varit. Många svarar nog precis så men är det verkligen så?????   Min första nyktra semester/sommar är nu snart om ca 1 ...

Av livskvalitet - 6 juni 2011 20:52

Hemma igen......   efter en härlig långhelg på Gotland / Visby. Vi åkte i torsdags och kom hem i natt. Det var jag och tre vänner, en tjejkompis och två killkompisar som jag i och för sig inte kände så väl men som jag lärde känna under helgen. ...

Av livskvalitet - 25 maj 2011 18:13

..... vård efter behandling   Det har gått 7 månaders ca sen jag kom hem ifrån behandlingen i Hudiksvall. JUST JA!!! 8 MÅNADER NYKTER 22 MAJ   Tillbaka till eftervård vilket jag inte haft sedan jag kom hem från behandlingen. Jo, just ja, fi...

Av livskvalitet - 19 maj 2011 15:42

Dåligt mående sucks!!!   Det gör det verkligen, jag lovar o svär......... Kände bara att NU måste jag skriva av mig lite för jag har mått piss i 2 dagar nu. Jag  blir så irriterad på det här dåliga måendet, kanske är det PAA, mycket troligt för...

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards