Alla inlägg den 10 december 2010

Av livskvalitet - 10 december 2010 22:11

Tacksamhet.........

 

vad är det?

 

Det är en fråga jag fick för länge sen och jag började rabbla upp hus, bil mm mm. När jag nu tänker på det svaret så kan jag på ett sätt inte förstå det för de här sakerna gjorde mig aldrig lycklig. Alla sa det till mig "varför är du deprimerad som har allt?". Jag kunde aldrig besvara den frågan förräns nu när jag fått lite mer insikt och har förstått att JAG inte mår bra i mig själv och att inget utanför mig kan fixa till det - det måste jag göra själv......


men nu tappade jag tråden (hmm... ovanligt - not). Nu försöker jag tänka på allt jag har att vara tacksam för VARJE DAG. Nu är det små saker som en kram ifrån min dotter, mat i kylskåpet, en vän som ringer, att jag kan tända ett ljus och miljoner andra småsaker. Jag tittar ibland på himlen och beundrar månen och är tacksam för att jag har möjlighet att göra det. En enorm tacksamhet och tillit känner jag nu och för alltid hoppas jag till min högre makt som gav mig styrkan att BE OM HJÄLP!!!


GLÖM INTE BORT ATT VARA TACKSAM.....


Orkar inte skriva mer idag, mår dock bättre än igår och lägger mig nykter & drogfri i kväll.


  kram

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards