Alla inlägg den 14 december 2010

Av livskvalitet - 14 december 2010 18:28

Prövningarnas dag ........................


Ja vad sjutton ska man säga. Som ni såg i föregående inlägg så började ju dagen med strul efter strul efter strul..... sen såg det ljusare ut ett tag tills jag var ut och körde bil och jag gled rätt ut i en korsning. Fanns inte en möjlighet att stanna, blixthalka!!!


Jag såg hur jag sakta bara gled in i en annan bil - som tur var så åkte jag ju inte fort. Slog i huvudet lite men annars var det mest chocken att faktiskt krocka. Himla otäckt. Jag ringde polisen men de behövde inte komma eftersom vi var överens om vems felet var = moi. Blir väl en dyr historia & jag börjar få ont i ryggen så vi får väl se hur det ser ut i morgon.


"en olycka kommer sällan ensam"


Men... det kunde ha varit värre försöker jag tänka - även om det bara hjälper lite lite.....


  kram



Av livskvalitet - 14 december 2010 13:18

Just när jag inte trodde morgonen kunde bli värre........


...... var bara början (och betänk att jag har krulligt hår)


Kom till jobbet på superbra humör men lite stressad för jag vet jag har mycket att göra.


1. Startar upp datorn - felmeddelande på "grekiska = helpdesk!. KÖ så klart - nummer 3 - varför ska de andra före prata så j.... länge.

Åhhh..... va tid det tar att fixa - tålamod Jeanette (kom ihåg att "bråttom" är en av mina största faror). Efter många om och men funkar datorn någorlunda - seg men det går - tar bara jäkla 100 år längre än vanligt. Ber till min högre kraft efter - LUGN!!!!!


2. Måste skriva ut ett dokument inför ett möte - gissa vad? - jodå, skrivaren ballar ur så klart. Skriver ut på en annan skrivare - problem löst! Fortfarande gaaanska lugn......


3. Kommer tillbaka och ska sätta mig på stolen - den brakar ihop - jaha, har jag blivit fet nu också???? Nu är tålamodet på upphällningen men jag biter ihop - möte kl.09:00 skynda skynda...... (men utan att stressa - piece of cake - not).


MÖTET ÄR INSTÄLLT - stor suck av lättnad - ger upp och går och färgar bryn & fransar i stället. Lite lyx i vardagen   .



Sen upp till Beroendecenter och pratar med en terapeut i en timme - det är guld värt !!! Känner mig lugn och i balans efteråt.


Dagen kan bara bli bättre nu... eller hur?


  kram



  

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards