Alla inlägg den 3 december 2010

Av livskvalitet - 3 december 2010 22:57

Hej alla,


ISOLERING.............

 

  

En av de hinder jag fick i mina speglingar - och inte utan rätt. Jag är inte ensam men ibland så väljer jag att vara ensam. I kväll kände jag mig lite ledsen & ensam - vad gör jag? - väljer att fortsätta vara ensam. Helt idiotiskt!!! Men så ringde mitt x (min dotters pappa) och frågade om jag ville komma till honom och dottern och kolla på Idol. Först tänkte jag spontant "jag orkar bara inte" men efter att ha tänkt lite sa jag tack och lov "ja tack!". Toppenval för jag hade en härlig kväll med min dotter i soffan, vi mös och kramades och bara njöt av att vara tillsammans. Hade även bra samtal med x-et och vet och känner att jag har hans stöd även om han är livrädd att jag ska ta ett återfall.


Hur som haver så blev det en härlig kväll och jag mår jättebra och känner att lugnet börjat komma tillbaka.


Sen måste jag prata lite om HANDLING.

Varför??? Ett av mina stora destruktiva beteenden är definitivt tvärt emot handling när det gäller vissa saker. T ex gå och hämta posten, betala räkningar, ringa obehagliga men enkla samtal. Helt enkelt vardagliga saker som känns lite obehagliga. Men.... den här veckan har jag gått emot rösten som säger Nej, nej och nej. Jag har lagt den rösten åt sidan i flera fall och mått SÅÅÅÅ himla bra efteråt. Klapp på axeln! Det här är inget jag kan prata med någon om för jag vet vilket svar jag får "vaddå - är väl bara att göra det................". Jo men visst - NOT!.

Men det går framåt...........


Har kommit en bit på väg med min harmlista och mer och mer dyker upp - på gott & ont.


KILLAR då undrar ni kanske. Hmmm.... jätteproblem för mig. Kan inte hålla mig ifrån nätet, helt jävla omöjligt. Men jag är inte "snäll", jag känner att jag lurar seriösa killar och det är så himla oschysst för det är enbart för att tillfredsställa mina egna behov. Vete f.. hur jag ska kunna stoppa det här -- får väl ge bort datorn -- säkert att det skulle hjälpa, tror inte det.


Mycket prat blev det ikväll! (hoppas ni orkar lyssna på att surr).


SHOPPING? Ja som man bäddar får man ligga. Jag är van att ha pengar, att inte titta på priser, att köpa det jag känner för osv osv. Nu är situationen helt annorlunda. Jag har gjort av med besparingarna vilket var ganska mycket pengar. Visst, jag har hus, bil och vacker inredning men när jag ser på det i efterhand är det helknäppt beteende. Nu väntar jag på pengar ifrån FK och får verkligen ta det försiktigt - som sagt självförvållat och väldigt viktig läxa. På något jäkla konstigt vis känns det ändå bra, jag känner mig mer medveten och har förstått att PENGAR GÖR EN INTE LYCKLIG!!!. Jag har haft välbetalda jobb och varit skitolycklig, nu har jag ett ok betalt jobb som jag släpper när jag går hem - och jag har börjat leva igen.


Sist men inte minst:


"Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra - mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden"


Har behövt använda den OFTA idag när mitt tålamod försvunnit och jag har haft lust att skrika rakt ut för att folk kör i 40 km/tim för att det är lite snö ute, för att de krånglar i kassan i affären mm mm. Håller verkligen på att göra mig galen....


  


Många härliga beteenden finns det att bearbeta, uppmärksamma och försöka förändra !!!


Nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa lite och bara vara.

  

  kram





Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards