Alla inlägg den 15 december 2010

Av livskvalitet - 15 december 2010 19:54


Harm, rädsla & sexuella/känslomässiga förhållanden


Möte med min sponsor idag för att förbereda mer för jobbet med Steg 4 - en komplex historia. Herregud vad jobb jag har framför mig - på ett sätt känns det jobbigt men samtidigt så är det superintressant att lära mer om mig själv, mina beteenden och känslor.

Vem är jag tro?


Jag ska skriva ner personer/företag/myndigheter jag känner harm inför just nu - en harm som inte försvinner dvs. Sen ska det ner orsaken till att jag känner harm och sen vilka känslor det väcker hos mig/hur det påverkar mig och sist men inte minst vilka destruktiva känslor/beteenden det väcker hos mig (självisk, oärlig, hänsynslös osv).


Det här är skitkomplicerat tycker jag. Jag ska alltså försöka tänka ut hur olika beteenden från andra människor påverkar mig känslomässigt och därefter hur jag hanterar dessa känslor - hur jag hanterar dem nu och hur jag kan hantera dem fortsättningsvis.


Jag kan inte ändra andra personers beteenden men jag kan ändra hur jag hanterar mina känslor & beteenden som de beteendena framkallar. De känslorna har jag ju tidigare druckit på så nu gäller det att använda sig av programmet, gemenskapen, högre makten osv för att hantera dem istället. Fick användning för det i helgen och det hjälpte ju faktiskt och det var en jäkla fantastisk känsla. Först att acceptera att jag mår dåligt, förstå varför jag mår dåligt och lösa det på rätt sätt....


Herregud vad svammel det blev men det är nog för att jag inte riktigt har fått grepp om det här ännu - jag behöver verkligen ta mig tid och jobba, jobba vidare och det ska jag göra. Spännande............


Nu ska jag slappa lite, sen sängen...


  kram

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards