Alla inlägg den 12 december 2010

Av livskvalitet - 12 december 2010 19:17

Prata, prata och mera prata.................


På min behandling var det en tjej som sa till mig att viktigast av allt är att prata om problemen man har. Herregud tänkte jag som absolut aldrig pratat om mina problem utan som jag sagt tidigare alltid "mått såååå bra så". Sist jag skrev mådde jag skit rent ut sagt men jag delade på AA-mötet i lördags & till o med grät en skvätt - och LÄT TÅRARNA RINNA..... Det är megastort för mig men jag känner mig trygg i gruppen även om jag är ny och det var såååå himla skönt efteråt.


Så ett litet tips: prata, dela, prata, dela...............

även om det tar emot och känns skitpinsamt.


Annars har resten av helgen varit ganska bra faktiskt. Jag har haft min dotter och vi har haft fullt upp med pepparkaksbak, julpyssel, julmarknad mm, så det har varit en myshelg. Har väl ätit lite mycket choklad för att inte prata om pepparkaksdeg - fy på mig!   


Har funnit en ny vän på nätet och det är superskönt och mysigt att kunna prata med en person som sitter i samma sits och som strävar efter samma mål. Tack vännen!


Annars tänker jag mycket på Nyårsafton (jag vet, helknäppt!) men fy sjutton vad trist att sitta ensam då. Alla andra är ju på fest och alkoholen kommer att flöda och det är för tidigt för mig för att utsätta mig för det, det gör jag inte. Men men... en dag i taget var det Jeanette. Det löser sig! (hmm.... har börjat prata med mig själv, kan aldrig vara ett bra tecken   .


Nu så, fixa till mig inför jobbet i morgon, måla naglar o lite tjejgrejs......


   kram

Välkommen hit


Mod är en av de gåvor vi fått på bättringsvägen. Jag har mod att gå vidare och möta den nya dagen, och ta itu med allt som väntar mig. Mitt mod skänker mig frid och ro, nu och i all framtid.

Vad är klockan?

Tid i frihet

Något du undrar över?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du varit "ren" från ditt beroende?
 en mån
 två mån
 3 mån
 6 mån
 9 mån
 1 år
 + 1 år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Mina kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kolla här....


Ovido - Quiz & Flashcards